reklama

Pociągiem z Piotrkowa do Bełchatowa? Wiemy, kiedy ruszą prace przy przebudowie linii kolejowej

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Archiwum

Pociągiem z Piotrkowa do Bełchatowa? Wiemy, kiedy ruszą prace przy przebudowie linii kolejowej - Zdjęcie główne

foto Archiwum

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościNieco później, niż pierwotnie deklarowano, będziemy mogli pojechać pociągiem z Piotrkowa do Bełchatowa. Modernizacja linii kolejowej nr 24 rozpocznie się najwcześniej w 2026 roku. Prace będą kosztowały aż 662 mln zł.
reklama

Umowę pomiędzy Urzędem Marszałkowskim w Łodzi a PKP PLK w sprawie przebudowy linii kolejowej Piotrków - Bełchatów oraz dobudowy nowego odcinka do strefy przemysłowej w gminie Kleszczów podpisano w grudniu ubiegłego roku. Inwestycja ma powstać w ramach rządowego programu „Kolej Plus”, który dofinansuje całe przedsięwzięcie w ok. 85 proc. Pozostałą kwotę będą musiały dołożyć samorządy.

Inwestycja zakłada odbudowę istniejącej linii kolejowej nr 24 na długości ok. 33,6 km oraz budowę nowego odcinka o długości 6,6 km do Bogumiłowa w gminie Kleszczów. Mieszkańcy regionu już pytają o termin rozpoczęcia prac i kiedy będą mogli przejechać pociągiem pomiędzy sąsiadującymi miejscowościami. Wszystko wskazuje, że na to trzeba będzie jeszcze długo na to poczekać. O terminy realizacji inwestycji zapytaliśmy w PKP PLK.

reklama

Jak informuje biuro prasowe, prace projektowe zaplanowano na lata 2023-2026. Natomiast roboty budowlane mają ruszyć w 2026 roku i potrwać aż trzy lata do 2029 r.

- Trasa zostanie zelektryfikowana, dzięki czemu przewoźnicy będą mogli wykorzystywać nowoczesne, ekologiczne pojazdy i tym samym przygotować lepszą ofertę dla podróżnych – mówi Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

Jak dodaje, mieszkańcy zyskają dostęp do kolei dzięki odbudowie dwóch przystanków, w Woli Krzysztoporskiej i Bełchatowie. Będą nowe przystanki o roboczych nazwach: Korczew, Kurnos, Zarzecze, Trząs oraz Bogumiłów.

reklama

- Obiekty zostaną wyposażone w wiaty, ławki, jasne oświetlenie i dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Odpowiednia wysokość peronów ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągu – mówi Rafał Wilgusiak.

Szacowany koszt inwestycji to 662 mln zł.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama