reklama
reklama

Na dyrektora „Chrobrego” złożono skargę. Czego dotyczyła?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Na dyrektora „Chrobrego” złożono skargę. Czego dotyczyła? - Zdjęcie główne

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościW dniu 24 kwietnia 2025 roku do Rady Miasta Piotrkowa Trybunalskiego wpłynęła formalna skarga dotycząca działalności Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Chrobrego. Skargę złożyły dwie osoby reprezentowane przez adwokata. Po kilku tygodniach analiz, wyjaśnień oraz kontroli, Rada Miasta podjęła decyzję co do zasadności skargi.
reklama

Prace Komisji i kontrola w szkole

Skarga została przekazana przez Przewodniczącego Rady do Komisji Skarg, Wniosków i Petycji. Podczas posiedzenia w dniu 16 maja 2025 r., Komisja wysłuchała zarówno skarżących, jak i dyrektora szkoły, który przedstawił obszerne wyjaśnienia. Komisja zapoznała się także z dokumentacją dostarczoną przez prezydenta Piotrkowa Juliusza Wiernickiego oraz wynikami wcześniejszych i bieżących kontroli.

Zgodnie z przepisami ustawy Prawo oświatowe, organ prowadzący – w tym przypadku Prezydent Miasta – ma obowiązek nadzorować szkoły w zakresie finansów, organizacji pracy oraz bezpieczeństwa. W odpowiedzi na skargę zlecono m.in. doraźną kontrolę realizacji planu finansowego I LO w roku 2024, którą przeprowadziło Biuro Kontroli Urzędu Miasta.

reklama

Wyniki kontroli

Kontrola przeprowadzona w okresie od 26 maja do 16 czerwca 2025 r. wykazała ogólnie prawidłowe funkcjonowanie szkoły w sferze finansowej. Dochody uzyskane w 2024 roku zostały w całości odprowadzone do budżetu miasta, a wydatki ponoszono zgodnie z obowiązującym planem finansowym. Choć wykryto drobne nieprawidłowości formalne (np. brak kontrasygnaty głównego księgowego na niektórych umowach czy niekompletna dokumentacja usług zewnętrznych), nie miały one wpływu na ogólną ocenę pracy szkoły.

Referat Edukacji nie zgłosił również zastrzeżeń co do przestrzegania przepisów organizacyjnych w funkcjonowaniu szkoły.

Aspekty organizacyjne i dydaktyczne

Zarówno analiza skargi, jak i wyjaśnienia dyrektora oraz orzecznictwo sądowe wskazują, że działania podejmowane w zakresie organizacji pracy szkoły były zgodne z obowiązującym prawem. Dyrektor miał prawo do autonomicznego opracowywania arkusza organizacyjnego szkoły, a organ prowadzący nie może narzucać mu wiążących wytycznych. Potwierdzają to m.in. wyroki Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu i Naczelnego Sądu Administracyjnego.

reklama

Komisja wskazała także, że w szkole prowadzony jest bieżący nadzór pedagogiczny przez Kuratorium Oświaty, które w 2025 r. przeprowadziło dwie kontrole doraźne. Nie wykazały one nieprawidłowości, które mogłyby uzasadniać zarzuty stawiane przez skarżących.

Radni podjęli decyzję na sesji

Komisja Skarg, Wniosków i Petycji zarekomendowała uznanie skargi za bezzasadną. Rada Miasta Piotrkowa Trybunalskiego, opierając się na tej opinii oraz obowiązujących przepisach prawa administracyjnego i oświatowego, podjęła uchwałę, w której formalnie odrzuciła zarzuty skierowane przeciwko dyrektorowi I LO.

Uchwała została przyjęta przy trzech głosach "za", jednym "przeciw" oraz dwóch wstrzymujących się.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
logo