reklama

Wyścigi samochodowe ulicami Piotrkowa. W 1984 roku rozegrano tu nieoficjalne zawody mistrzów Polski [ZDJĘCIA]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Wyścigi samochodowe ulicami Piotrkowa. W 1984 roku rozegrano tu nieoficjalne zawody mistrzów Polski [ZDJĘCIA] - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
12
zdjęć

reklama
Udostępnij na:
Facebook
HistoriaTo były zawody, których nie włączono do klasyfikacji mistrzostw Polski, ale rozegrano je jako nieoficjalne wyścigi z udziałem mistrzów. W Piotrkowie Trybunalskim 22 lipca 1984 roku polskie fiaty ścigały się w 40 rocznicę powstania PRL.
reklama

W roku 1984 rozgrywano dwudziesty ósmy sezon Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Piotrkowski wyścig nie był wprawdzie wpisany do oficjalnego terminarza mistrzostw, ale były to zawody towarzyszące rywalizacji, choć niewliczane do punktacji WSMP.

Sezon mistrzostw Polski rozgrywano w siedmiu klasach, przy czym planowane wprowadzenie klasy 8, klasy markowej seryjnych Polskich Fiatów 125p i Polonezów, nie powiodło się. W Piotrkowie Trybunalskim natomiast wystartowały głównie polskie fiaty. Ścigano się ulicami osiedla 35-lecia PRL.

ZOBACZ TAKŻE: Województwo piotrkowskie powstało 1 czerwca 1975 roku. Jego istnienie to też okres rozkwitu Piotrkowa [ZDJĘCIA]

Wyścig samochodowy w Piotrkowie Trybunalskim

22 lipca 1984 roku, w czterdziestą rocznicę ogłoszenia manifestu PKWN, rozegrano w Piotrkowie Trybunalskim nieoficjalne zawody z czterema wyścigami: klasy 1 - klasa markowa seryjnych Polskich Fiatów 126p, łączony klas 2 (Polskich Fiatów 126p z silnikami o pojemności do 652 cm sześc. z możliwymi przeróbkami) i klasy 3 samochody z silnikami o pojemności do 700 cm sześc. – Polski Fiat 126p, Trabant), łączony klas 4 (klasa markowa z silnikami o pojemności do 1500 cm sześc. – Polski Fiat 125p i FSO Polonez, a także samochody produkowane w krajach bloku wschodniego z silnikami o pojemności do 1300 cm sześc.) i klasy 5 (samochody osobowe z silnikami o pojemności do 2500 cm sześc. oraz polskie prototypy z silnikami o pojemności do 2000 cm sześc.) oraz bieg z handicapem.

reklama

W klasie pierwszej triumfował Jacek Chojnacki przed Leszkiem Wojdalińskim oraz Tomaszem Olejnikiem. Bieg klas 2 i 3 wygrał Wojciech Cołoszyński, za którym finiszowali Jacek Chojnacki i Marek Miziak. W wyścigu klas 4 i 5 najszybszy okazał się Robert Moritz (Łada 1600) przed Waldemarem Lasotą i Zbigniewem Jańcem (Polski Fiat 125p). Wyścig handicapowy wygrał Moritz przed Jańcem i Cołoszyńskim.

ZOBACZ TAKŻE: Stacja towarowa w Piotrkowie to zabytkowe obiekty. Zamiast kolei budynki przejął handel [ZDJĘCIA]

Samochodowe mistrzostwa Polski

Sezon 1984 Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski liczył pięć eliminacji, z czego po dwie rozegrano na torach w Poznaniu i Kielcach, a jedną – w Toruniu. Wyścig w Kielcach  był również eliminacją Pucharu Pokoju i Przyjaźni.

reklama

Ponadto 22 lipca zorganizowano zawody niewliczane do punktacji WSMP w Piotrkowie Trybunalskim, a przy okazji trzech eliminacji rozegrano również nieoficjalne Grand Prix: Torunia, Gór Świętokrzyskich oraz Poznania.

Na podstawie wyników wyłonionych zostało siedmiu mistrzów Polski sezonu 1984: Jacek Chojnacki, Dariusz Kinderman, Wojciech Cołoszyński, Wacław Janowski, Edward Kinderman, Jerzy Mazur oraz Jerzy Krotoski. Janowski był jedynym kierowcą, który obronił tytuł wywalczony rok wcześniej.

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama