Reklama lokalna
reklama

Na dyrektora piotrkowskiej jednostki złożono skargę. "Udzielanie nieprawdziwych informacji i negatywne nastawienie do mieszkańców"

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Rafał Dolny, Google

Na dyrektora piotrkowskiej jednostki złożono skargę. "Udzielanie nieprawdziwych informacji i negatywne nastawienie do mieszkańców" - Zdjęcie główne

foto Rafał Dolny, Google

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościDo piotrkowskiego urzędu złożono skargę na Karola Szokalskiego, dyrektora Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta w Piotrkowie Trybunalskim. W jego kierunku padły oskarżenia m.in. o udzielanie nieprawdziwych informacji, brak kultury w stosunku do radnych czy negatywne nastawienie do mieszkańców. Nad powyższą sprawą radni pochylili się podczas ostatniej sesji budżetowej.
reklama

Pod koniec listopada 2023 roku Agnieszka Chojnacka, pełnomocnik inicjatora Referendum w Piotrkowie Trybunalskim złożyła skargę na dyrektora ZDiUM w Piotrkowie, Karola Szokalskiego. Co było powodem złożenia oficjalnego pisma do przewodniczącego piotrkowskiej rady miasta, Mariana Błaszczyńskiego?

Zarzuty wobec dyrektora Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta w Piotrkowie Trybunalskim

Karolowi Szokalskiemu zarzucono nienależyte wykonywanie obowiązków służbowych, naruszanie interesów mieszkańców przewlekłym załatwianiem spraw i wprowadzanie ich w błąd, udzielając nieprawdziwych informacji. To jednak nie koniec, jak czytamy w treści skargi:

– Zgodnie z art. 24 ust. 2 punkt 5 ustawy o pracownikach samorządowych do zadań pracownika samorządowego należy w szczególności zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach z obywatelami, zwierzchnikami, podwładnymi oraz współpracownikami. W myśl przytoczonego przepisu każda osoba pracująca w jednostkach samorządu terytorialnego musi w swoim zachowaniu oraz używanym języku przejawiać życzliwość i uprzejmość wobec swoich klientów – mieszkańców miasta oraz przekazywać im informacje zgodne z obowiązującym prawem i realnym wykonaniem – czytamy.

reklama

Niedomówienia w sprawie remontu ul. Moryca w Piotrkowie Trybunalskim.

W 2020 roku mieszkańcy ul. Moryca wystąpili do prezydenta Piotrkowa o rozwiązanie problemu ciężarówek przekraczających prędkość na tym odcinku drogi miejskiej, zamontowanie progów zwalniających i budowy chodnika.

– Odpowiedzi do mieszkańców udzielał pan Karol Szokalski. W piśmie z dnia 4 listopada 2023 roku poinformował, że na ul. Moryca dozwolony jest ruch samochodów ciężarowych. Nie ma możliwości zamontowania progów zwalniających ani budowy chodnika, gdyż brak jest pasa drogowego – czytamy w treści skargi.

reklama

Słowa dyrektora odebrano jako brak pomysłu, kreatywności na rozwój i zapewnienie mieszkańcom tych warunków, które winien spełnić sprawując w imieniu prezydenta miasta funkcję zarządcy dróg miejskich.

Jednak w maju 2022 roku ul. Moryca została zamknięta, co sugerowało, że dojdzie do wyczekiwanego remontu.

Jak czytamy w piśmie:

[...] po 1,5 roku od zamknięcia ulicy na zapytanie mieszkańca o udzielenie informacji publicznej pan dyrektor Karol Szokalski odpowiedział, że:

1. Planowana rozbudowa ul. Moryca nie jest ujęta w planie inwestycyjnym ZDiUM

2. Istniejący zły stan techniczny drogi nie jest następstwem zniszczenia nawierzchni jezdni przez ciężki sprzęt i pojazdy dowożące materiały budowlane niezbędne do budowy autostrady A1 oraz pojazdy wykonujące objazdy

reklama

3. Stan techniczny drogi jest spowodowany przede wszystkim degradacją naturalną warstw konstrukcyjnych drogi oraz zwiększonego ruchu lokalnego.

Podczas sesji Rady Miasta z 10 listopada 2023 roku Szokalski poinformował radnych i mieszkańców, że na ul. Moryca z dużym natężeniem przemieszczały się samochody ciężarowe, które doprowadziły do tego, że ulica została bardzo mocno zniszczona. Ponadto prezydent Piotrkowa podczas sesji przekazał, że naprawa ulicy wyniesie ponad 8 milionów złotych.

Osoby składające oficjalną skargę na dyrektora za jedną z przyczyn wskazali brak spójności w wypowiedziach dyrektora ZDiUM i „budzącą wątpliwość co do rzetelności realizacji swoich działań i dbałość o dobro mieszkańców”.

Skargę uznano za bezzasadną

Dnia 20 grudnia 2023 roku uznano, że skarga Agnieszki Chojnackiej jest bezzasadna.

– Wobec nie ujęcia w budżecie miasta zadania inwestycyjnego polegającego na przebudowie ul. Moryca, Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta w ramach posiadanych środków podejmował szereg robót naprawczych, pozwalających na w miarę bezpieczne korzystanie z niej przez mieszkańców ul. Moryca. W związku z pogarszającym się stanem ul. Moryca została ona zamknięta w maju 2022 roku. Od tego momentu Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta podejmował szereg działań (m.in. przygotowanie niezbędnej dokumentacji technicznej, uzgodnienia z jednostkami zewnętrznymi) mających na celu kompleksową naprawę ul. Moryca i fizyczne wyeliminowanie ruchu samochodów ciężarowych – czytamy w uzasadnieniu.

Według władz miasta powyższe działania świadczą o należytym wykonywaniu nałożonych na Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta zadań, a podnoszony w skardze zarzut opieszałości i zaniedbania nie znajduje potwierdzenia w rzeczywistości.

Zarzut udzielania nieprawdziwych informacji także został skomentowany w piśmie przez Mariana Błaszczyńskiego, przewodniczącego Rady Miasta w Piotrkowie Trybunalskim.

– Przytoczone w skardze odpowiedzi dyrektora wyjęte zostały z całego kontekstu informacji udzielanych przez dyrektora, w której pierwsza dotyczyła odpowiedzi na pytanie mieszkańca :czy ul. Moryca została zgłoszona jako ulica zniszczona w ramach budowy autostrady A1?”, z kolei wypowiedź druga na sesji nadzwyczajnej w dniu 10 listopada dotyczyła genezy przyczyn zniszczenia ulicy, którymi oprócz degradacji warstw konstrukcyjnych z powodu ich zużycia był także zwiększony ruch lokalny, w tym ruch samochodów ciężarowych – czytamy w uzasadnieniu odrzucenia skargi.

Dyrektor ZDiUM jest negatywnie nastawiony do mieszkańców?

Na końcu pisma argumentującego zasadność złożonej skargi zwrócono uwagę na emocjonalne zachowanie dyrektora Karola Szokalskiego nacechowane negatywnym nastawieniem do mieszkańców i brakiem kultury do samych radnych Rady Miasta Piotrkowa Trybunalskiego.

Za przykład podano odpowiedź dyrektora na pytanie o zasadność inwestycji budowy nowego oświetlenia LED przy części ul. Energetyków. Miał powiedzieć wówczas, że „ja też płacę podatki”.

– Komentarze podczas sesji do radnej „Niech się pani tak nie uśmiecha” nie mieszczą się z pewnością w kodeksie etyki pracownika samorządowego pełniącego funkcję dyrektora jednostki organizacyjnej miasta – argumentuje dalej Agnieszka Chojnacka.

Według Komisji Skarg i Wniosków wypowiedzi te także wyrwane są z kontekstu, co zniekształca ich sens i ma za zadanie wyłączne zdyskredytowanie dyrektora jednostki.

Ostatecznie skargę z dnia 27 listopada 2023 roku uznano na bezzasadną.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama