reklama

Wielkie sprzątanie w Piotrkowie. Tyle zapłacą właściciele samochodów

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Wielkie sprzątanie w Piotrkowie. Tyle zapłacą właściciele samochodów - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook
WiadomościWiele miejsc parkingowych na piotrkowskich osiedlach jest zajętych przez porzucone pojazdy. Urząd przedstawił pomysł na rozwiązanie tej bolączki, a radni uchwalili wysokość opłat za usuwanie takich samochodów. O jakich kwotach mowa?
reklama

W ostatnim czasie w przestrzeni publicznej pojawia się wiele informacji w sprawie pojazdów zalegających na ulicach miasta. Chodzi o porzucone samochody, w różnym stanie, które zajmują miejsca parkingowe bądź zaparkowane są nielegalnie. Również na łamach portalu Trybunalski.pl opublikowaliśmy tekst o tzw. parkogratach, w którym opisaliśmy, jakie rozwiązanie dla tego problemu znalazł magistrat. Więcej na ten temat w poniższym artykule.  

Z kolei podczas XXVII sesji rady miasta radni ustalili wysokość opłat na 2026 r. za usuwanie takich pojazdów z dróg.

Porzucone samochody zalegają na osiedlach w Piotrkowie

Porzucone na ulicach Piotrkowa pojazdy trafiają na strzeżony parking na terenie Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego Sp. z o.o. W ostatnim czasie prezydent Wiernicki poinformował o usunięciu takiego samochodu z ul. Kostromskiej.

– Wreszcie udało nam się wprowadzić nowe zasady, dzięki którym będziemy mogli posprzątać miasto z tego typu porzuconych aut – mówi Juliusz Wiernicki.

reklama

W komunikacie przekazano, że jest więcej takich zgłoszonych samochodów i do końca stycznia 2026 roku mają zostać uprzątnięte z ulic Piotrkowa. Podczas listopadowej sesji zaś radni ustalili także wysokość stawek opłat na rok 2026 za usunięcie pojazdu z dróg i jego parkowanie na parkingu strzeżonym oraz wysokość kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu. Jak czytamy w projekcie uchwały, ma to zniechęcić do nielegalnego parkowania oraz porzucania pojazdów, a przejrzyste zasady opłat mają motywować mieszkańców do przestrzegania przepisów.

– Podstawowym założeniem wykonywanego zadania jest usuwanie porzuconych lub źle zaparkowanych pojazdów, które przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego, zmniejszy ryzyko wypadków – napisano w uzasadnieniu.

reklama

Usuwanie pojazdów ma wpłynąć pozytywnie na estetykę ulic miasta, a samo ustalenie stawek ma zapewnić, że regulację działalności firm zajmujących się holowaniem. Dzięki temu mieszkańcy mają mieć pewność, że opłaty są naliczane rzetelnie i zgodnie z przepisami. Kwoty różnią się w zależności od rodzaju pojazdu.

Znamy cennik za usunięcie porzuconych samochodów

Cała procedura usunięcia pojazdu z dróg Piotrkowa Trybunalskiego na wyznaczony parking strzeżony obejmuje dojazd, powrót, załadunek i rozładunek. W przypadku roweru, motoroweru czy hulajnogi elektrycznej będzie to 179 zł. Jeśli chodzi o motocykl, to stawka wzrasta do 348 zł. Z kolei, gdy odholowany będzie pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t mowa już o 749 zł. Kolejne opłaty wyglądają następująco:

reklama

  • za pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t. do 7,5 t – 936 zł,
  • za pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t. do 16 t – 1321 zł,
  • za pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t – 1946 zł.
 

W przypadku pojazdu przewożącego materiały niebezpieczne kwota ta wzrasta do 2367 zł. Jeśli zostanie wydana dyspozycja do odholowania środka transportu, ale właściciel pojazdu usunie go z zajmowanego miejsca, wówczas będzie zobowiązanych do zapłaty 50% wyżej wymienionych kwot.

Przedstawione stawki dotyczą jednak samego procesu usunięcia pojazdów. Jeśli chodzi o przechowywanie ich na parkingu strzeżonym to w przypadku roweru, motoroweru czy hulajnogi elektrycznej mowa o 35 zł. Z kolei za motocykl będzie to 48 zł. Kolejno, gdy odholowany będzie pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, opłata wynosi 65 zł. Następnie:

reklama

  • za pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t. do 7,5 t właściciel zapłaci 86 zł,
  • za pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 7,5 t. do 16 t - 122 zł,
  • a za pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t to już 215 zł.
 

Jeśli chodzi o środek transportu przewożący materiały niebezpieczne, kwota wzrasta do 312 zł. Takie opłaty naliczane są właścicielowi do momentu odebrania pojazdu. Wyznaczone kwoty to stawki za dobę.

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
logo