Historia odcinka i przyczyny remontu
Remontowany odcinek drogi był pierwszym w Polsce fragmentem trasy wykonanym w technologii betonu cementowego, mając na celu sprawdzenie jego trwałości w warunkach klimatycznych naszego kraju. Zrealizowana w 2002 roku inwestycja zakładała 20-letni okres eksploatacji, co potwierdziło się w praktyce. Jednak ze względu na duże natężenie ruchu i naturalne zużycie nawierzchni, konieczna jest teraz modernizacja trasy.
Zakres prac
W ramach inwestycji planowana jest rozbiórka starej nawierzchni betonowej o grubości 28 cm (zarówno na jezdni, jak i na pasach wyłączenia), zastąpienie jej nawierzchnią bitumiczną wzmocnioną specjalną siatką oraz odtworzenie oznakowania poziomego w technologii grubowarstwowej.Zastosowanie nawierzchni bitumicznej pozwoli na szybsze przeprowadzenie prac oraz ich etapowanie, co zminimalizuje utrudnienia dla kierowców.
Harmonogram realizacji
Prace remontowe przewidziano na okres około czterech miesięcy. W tym czasie ruch pojazdów w obu kierunkach będzie odbywał się po drugiej jezdni.Oferty na realizację remontu składać można do 22 kwietnia 2025 roku do godz. 11:30. Do zadań wykonawcy należeć będzie:
- wykonanie robót remontowo-nawierzchniowych w ciągu głównym S-8 wraz z pasami włączenia i wyłączenia do styku połączenia nawierzchni betonowej z bitumiczną,
- wykonanie robót remontowo-nawierzchniowych na przepuście w km 337+884, długości 10,30m w miejscowości Polichno,
- wykonanie robót remontowo-nawierzchniowych na obiekcie mostowym WS-29P w km 340+295, długości 17,98 m w miejscowości Wolbórz,
- wykonanie robót remontowo-nawierzchniowych na przepuście w km 341+551, długości 10,7 m w miejscowości Wolbórz.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.