Najnowsze zestawienie zostało przygotowane zostało na koniec października 2023 roku. To analiza statystyczna, która pokazuje średnią zdawalność osób szkolonych w Ośrodkach Szkolenia Kierowców w Piotrkowie Trybunalskim w trzecim kwartale roku. Które szkoły nauki jazdy mają najwięcej sukcesów, a które radzą sobie najsłabiej?
Prześledziliśmy egzaminowanie na prawo jazdy kategorii B, czyli na samochody osobowe. Pod uwagę brano liczbę egzaminów teoretycznych z wynikiem pozytywnym w stosunku do liczby przeprowadzonych egzaminów teoretycznych oraz liczbę egzaminów praktycznych z wynikiem pozytywnym w odniesieniu do liczby przeprowadzonych egzaminów praktycznych. Średnia zdawalność z egzaminu praktycznego podana została w procentach.
Średnia zdawalność w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Piotrkowie w latach 2016 - 2021 wynosiła 33,3 proc. To oznacza, że co trzecia egzaminowana osoba przechodziła pozytywnie testy i tak zwaną jazdę i dostawała uprawnienia do kierowania samochodem.
Oto wyniki, jakie osiągnęły poszczególne szkoły nauki jazdy w Piotrkowie Trybunalskim w trzecim kwartale 2023 roku:
- Ośrodek Szkolenia Kierowców „LOKUS”
zdawalność 8,33 proc.
liczba zdanych egzaminów teoretycznych 1 na 5
liczba zdanych egzaminów praktycznych 1 na 12 - Ośrodek Szkolenia Kierowców „AZYL”
zdawalność 12,5 proc.
liczba zdanych egzaminów teoretycznych 4 na 14
liczba zdanych egzaminów praktycznych 3 na 24 - Ośrodek Szkolenia Kierowców „KAMIL”
zdawalność 16,07 proc.
liczba zdanych egzaminów teoretycznych 13 na 23
liczba zdanych egzaminów praktycznych 9 na 56 - Agencja Usług Oświatowych Ośrodek Szkolenia Kierowców „OLIMP” S.C.
zdawalność 18,35 proc.
liczba zdanych egzaminów teoretycznych 33 na 77
liczba zdanych egzaminów praktycznych 20 na 109 - Szkoła Jazdy „PRYMUS”
zdawalność 20 proc.
liczba zdanych egzaminów teoretycznych 2 na 9
liczba zdanych egzaminów praktycznych 2 na 10 - Auto – Szkoła „USZYŃSKI”
zdawalność 22,64 proc.
liczba zdanych egzaminów teoretycznych 18 na 43
liczba zdanych egzaminów praktycznych 12 na 53 - Centrum Szkoleniowe i Finansowe „PERFEKT”
zdawalność 23,81 proc.
liczba zdanych egzaminów teoretycznych 3 na 4
liczba zdanych egzaminów praktycznych 5 na 21 - Ośrodek Szkolenia Kierowców „AUTO-CARO”
zdawalność 23,90 proc.
liczba zdanych egzaminów teoretycznych 41 na 65
liczba zdanych egzaminów praktycznych 38 na 159 - „CLEVER” Ośrodek Szkolenia Kierowców
zdawalność 24,72 proc.
liczba zdanych egzaminów teoretycznych 28 na 28
liczba zdanych egzaminów praktycznych 22 na 89 - Ośrodek Szkolenia Kierowców „AUTOTECHNIKA”
zdawalność 25,81 proc.
liczba zdanych egzaminów teoretycznych 8 na 29
liczba zdanych egzaminów praktycznych 8 na 31 - Szkoła Nauki Jazdy i Jej Doskonalenia „KUBA”
zdawalność 27,14 proc.
liczba zdanych egzaminów teoretycznych 11 na 35
liczba zdanych egzaminów praktycznych 19 na 70 - Ośrodek Szkolenia Kierowców „ATOS”
zdawalność 27,20 proc.
liczba zdanych egzaminów teoretycznych 48 na 76
liczba zdanych egzaminów praktycznych 34 na 125 - Ośrodek Szkolenia Kierowców „L – BORA”
zdawalność 30,77 proc.
liczba zdanych egzaminów teoretycznych 3 na 9
liczba zdanych egzaminów praktycznych 4 na 13 - Ośrodek Szkolenia Kierowców „TOM-CAR”
zdawalność 30,83 proc.
liczba zdanych egzaminów teoretycznych 55 na 81
liczba zdanych egzaminów praktycznych 41 na 133 - Agencja Usług Oświatowych „L – MOT”
zdawalność 33,33 proc.
liczba zdanych egzaminów praktycznych 3 na 9 - Szkoła „AUTO – R”
zdawalność 38 proc.
liczba zdanych egzaminów teoretycznych 9 na 30
liczba zdanych egzaminów praktycznych 21 na 31 - Ośrodek Szkolenia Kierowców „LUZ”
zdawalność 47,27 proc.
liczba zdanych egzaminów teoretycznych 32 na 64
liczba zdanych egzaminów praktycznych 26 na 55 - Szkoła Jazdy „WOJ-MOT”
zdawalność 55,56 proc.
liczba zdanych egzaminów teoretycznych 7 na 12
liczba zdanych egzaminów praktycznych 10 na 18 - Szkoła „MOTO – FAN”
zdawalność 60 proc.
liczba zdanych egzaminów praktycznych 6 na 10
NIK skontrolował szkolenie i egzaminowanie
Na temat szkolenia kierowców wypowiedziała się Najwyższa Izba Kontroli. Kontrola NIK w Wojewódzkich Ośrodkach Ruchu Drogowego, gdzie odbywa się egzaminowanie wykazała niekorzystną tendencję komercjalizowania procesu egzaminowania kandydatów na kierowców. Chodzi o konkurowanie ośrodków egzaminowania o zdających w celu zwiększenia zysków. A to z kolei wpłynęło na obniżenie standardów egzaminów praktycznych. Do tego nie ma ograniczeń w wyborze miejsca zdawania i liczby podejść do egzaminu.O nieskuteczności polskiego systemu nadawania uprawnień do kierowania pojazdami świadczą główne przyczyny wypadków powodowanych przez kierowców w grupie wiekowej 18 – 24 lata. To nadmierna prędkość, nieprzestrzeganie pierwszeństwa przejazdu oraz nieprawidłowe zachowania wobec pieszego. Przyczyną 34,9 proc. wypadków w 2022 r., które spowodowali młodzi kierowcy, było niedostosowanie prędkości do warunków ruchu, a o ich ciężkości świadczy 52,7 proc. zabitych w spowodowanych przez nich wypadkach.
Statystyki wskazują, wprawdzie że najwięcej wypadków powodują kierowcy w wieku 25 – 39 lat, bo jest to 5.855 na 19.373 wypadków z winy kierujących w 2022 r., ale biorąc pod uwagę liczbę wypadków na 10 tys. populacji, wśród młodych kierowców w grupie wiekowej 18–24 lata odsetek powodujących wypadki wynosi 12 proc. W 2022 r. byli oni sprawcami 3059 wypadków co stanowi 15,8 proc. wszystkich wypadków powstałych w 2022 r. z winy kierujących.
Wnioski z raportu NIK to konieczność podniesienia skuteczności szkolenia kandydatów na kierowców. Zauważono, że młodych kierowców cechuje skłonność do ryzyka, która w połączeniu z niewielkim doświadczeniem w kierowaniu pojazdami przynosi tragiczne efekty. Ich przeciwieństwem są osoby powyżej 60. roku życia, gdzie współczynnik wypadków jest ponad trzy krotnie niższy niż u najmłodszych kierowców.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.