W maju na tory między Piotrkowem Trybunalskim a Babami wyjechał specjalistyczny, długi na prawie kilometr kombajn podtorzowy AHM. Prace mają usprawnić przejazdy i zapewnić punktualność pociągów. To niejedyne remonty na kolei nieopodal Piotrkowa.
Remont na szlaku Piotrków Trybunalski – Baby
Specjalistyczny sprzęt ma pozwolić utrzymać płynne przejazdy na linii nr 1 Warszawa – Katowice, która łączy 3 województwa: mazowieckie, łódzkie i śląskie.
- Efektem prac będzie wzrost poziomu bezpieczeństwa oraz zapewnienie kursowania pociągów bez zakłóceń z prędkością 120 km/h – w przeciwnym razie w najbliższych latach musielibyśmy wprowadzić ograniczenia, które wydłużyłyby czas podróży na tej trasie. Ponadto, prowadzony remont podtorza umożliwi w przyszłości podniesienie prędkości składów do 160 km/h – przekazuje biuro prasowe PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Oprócz kombajnu, równocześnie pracuje oczyszczarka tłucznia oraz podbijarka. W ramach robót oczyszczony i uzupełniony zostanie tłuczeń, wyregulowany tor oraz wymieniona warstwa podtorza. Specjalna maszyna AHM800 zaś realizuje wymianę podtorza bez konieczności demontażu toru. Wykorzystanie zwłaszcza kombajnu AHM 800R – jednej z najdłuższych maszyn kolejowych, która w pełnym składzie ma aż ok. 800 m – skraca czas wykonania robót. Pojazd unosi tor i wykonuje pod nim niezbędne prace. Maszyna wybiera stary tłuczeń i górną warstwę podtorza oraz dostarcza w jego miejsce nowy materiał.
Zgodnie z przewidywaniami zasadnicze roboty mają być zrealizowane do końca czerwca. To jednak niejedyne zapowiadane na kolei zmiany.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.