reklama

Ilu piotrkowian posiada prywatne samoloty? Sprawdzamy!

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Pixabay

Ilu piotrkowian posiada prywatne samoloty? Sprawdzamy! - Zdjęcie główne

Poglądowe | foto Pixabay

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Na piotrkowskim niebie często można zobaczyć, a także usłyszeć przelatujące samoloty. Nad miastem latają maszyny wojskowe i te należące do dużych linii lotniczych, a także prywatne statki powietrzne, których właścicielami są piotrkowianie. Sprawdzamy, ile takich maszyn należy do mieszkańców naszego miasta i powiatu.
reklama

Nad Piotrkowem często można zaobserwować przelatujące samoloty. Zazwyczaj są to maszyny linii lotniczych, czy też wojska, jednak część z nich należy również do piotrkowian. W Urzędzie Lotnictwa Cywilnego sprawdziliśmy, ile prywatnych statków powietrznych zarejestrowali mieszkańcy miasta i powiatu.

Piotrkowianie kochają szybowce

Okazuje się, że do rejestru cywilnych statków powietrznych zgłoszono aż 14 szybowców. Jest to duża różnica w porównaniu z pobliskim Bełchatowem, gdzie według danych z zeszłego roku zarejestrowane były jednie dwie takie maszyny. W Piotrkowie zarejestrowany jest również jeden samolot. Pod tym względem bełchatowianie wyprzedzają mieszkańców naszego miasta, gdyż są oni właścicielami 3 takich maszyn.

Jak czytamy w danych z ULC, w rejestrze nie ma wpisanych śmigłowców, których właścicielem byłby podmiot z Piotrkowa Trybunalskiego. Nie ma ich również w powiecie piotrkowskim.

Trochę inaczej sprawa wygląda w przypadku ewidencji cywilnych statków powietrznych. Biorąc pod uwagę tę listę, mieszkańcom Piotrkowa możemy dopisać kolejne maszyny.

- W ewidencji urządzeń latających, według powyższych kryteriów, są wpisane 3 samoloty ultralekkie na terenie Piotrkowa Trybunalskiego oraz 1 samolot w powiecie piotrkowskim. Nie ma wpisanych śmigłowców oraz szybowców – przekazuje Wydział Komunikacji ULC.

W ewidencji znalazła się również jedna motolotnia, której właściciel pochodzi z terenu powiatu piotrkowskiego.

- Do końca grudnia 2020 r. zarówno do rejestru, jak i ewidencji, wpisywano bezzałogowe statki powietrzne (do 25 kg). Obecnie, zgodnie z przepisami europejskimi wpisowi do rejestru statków podlegają jedynie certyfikowane bezzałogowe statki powietrzne, których na dzień dzisiejszy nie ma na rynku, dlatego nie uwzględniamy ich w analizie – dodaje Wydział Komunikacji ULC.

Z czego wynika różnica między rejestrem a ewidencją?

Jak tłumaczy urząd lotnictwa cywilnego do rejestru cywilnych statków powietrznych wpisuje się statki powietrzne w klasie innej niż urządzenia latające, do ewidencji wpisywane są jedynie urządzenia latające.

Inne są również kryteria wpisu, a także wykreślenia z rejestru lub ewidencji, co wynika z ustawy Prawo lotnicze. Dodatkowo dla rejestrowanego statku powietrznego wydaje się świadectwo rejestracji, dla urządzenia latającego wpisywanego do ewidencji – świadectwo ewidencji.

Na dzień 9 lutego 2023 r. do rejestru cywilnych statków powietrznych było wpisanych 3217 statków powietrznych, natomiast do ewidencji – 1450 urządzeń latających.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama