Przypomnijmy, że podczas październikowej sesji rady miasta w tzw. sprawach różnych radni poruszyli temat zalegających w Piotrkowie wraków samochodów. Nazwano je „parkogratami”. Jak się okazało, określona została procedura usuwania pojazdów pozostawionych na drogach publicznych, w strefach zamieszkania i strefach ruchu. Chodzi o pojazdy bez tablic rejestracyjnych lub których stan wskazuje na to, że nie są używane. Holowanie i zabezpieczenie pojazdów urząd powierza Miejskiemu Zakładowi Komunikacyjnemu Sp. z o. o. Sprawę wyjaśnił Kierownik Referatu Administracji i Majątku, Przemysław Berliński.
Wielkie sprzątanie w Piotrkowie
Samochody, które trafiają na teren MZK, można podzielić na dwie kategorie – ściągane na koszt właściciela, np. za złe parkowanie, zły stan techniczny pojazdu, czy stan nietrzeźwości kierowcy (artykuł 130a Kodeksu drogowego) – wówczas 95% tych samochodów jest odbierana. Drugi typ to pojazdy porzucone, których stan wskazuje na nieużytkowanie (artykuł 50a Prawo o ruchu drogowym).
– Przez pewien czas był taki pat, jeżeli chodzi o interpretację przez różne instytucje, co robić w przypadkach odholowania tych pojazdów, jak przejąć je i w jaki sposób je utylizować, ale ostatnio wypracowaliśmy formę, która zaczęła funkcjonować od miesiąca i od ostatniego miesiąca 20 pojazdów, które stały już na terenie MZK przejęliśmy na własność gminy i zostały zlikwidowane – przyznał w październiku Przemysław Berliński.
Z kolei podczas listopadowej sesji, radni ustalili wysokość opłat na 2026 r. za usuwanie takich pojazdów z dróg. Ma to zniechęcić do nielegalnego parkowania oraz porzucania pojazdów, a przejrzyste zasady mają motywować mieszkańców do przestrzegania przepisów. Więcej o cenach w poniższym artykule.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.