Przekroczone normy i niedziałające urządzenia
W każdym z przypadków kontrolowanych pojazdów stwierdzono przekroczenie dopuszczalnej masy. Szczególnie alarmujący okazał się przypadek pojazdu zważonego w Piotrkowie Trybunalskim, którego rzeczywista masa przekroczyła dozwolony limit o blisko 40%. Dodatkowo, nacisk osi napędowych tego pojazdu przekroczył dopuszczalną normę o 54%.
W Łodzi natomiast, oprócz problemów z naciskiem osi, ujawniono również inne poważne naruszenia techniczne. W jednym z pojazdów urządzenie rejestrujące dane o aktywnościach kierowcy zostało odłączone. Co więcej, w tym samym pojeździe nie działały również drogomierz oraz prędkościomierz.
Konsekwencje naruszeń
Te odkrycia mają poważne implikacje zarówno dla bezpieczeństwa na drogach, jak i dla samej efektywności pracy na placach budowy. Przeciążone pojazdy mogą powodować nadmierne zużycie infrastruktury drogowej i zwiększać ryzyko wypadków. Niesprawne tachografy utrudniają monitorowanie czasu pracy kierowców, co może prowadzić do przemęczenia i dalszych zagrożeń bezpieczeństwa.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.