Serwis monitorujący awarie internetowe, odnotował tysiące zgłoszeń od użytkowników. W przypadku Facebooka liczba raportów sięgnęła ponad 100 tysięcy, a dla Instagrama wyniosła ponad 70 tysięcy. Messenger i WhatsApp również miały problemy – ponad 15 tysięcy zgłoszeń dotyczących Messengera pochodziło z Polski, a WhatsApp odnotował ponad 750 raportów na całym świecie. Główne problemy zgłaszane przez użytkowników to:
- Brak możliwości korzystania z aplikacji,
- Problemy z logowaniem i ładowaniem treści,
- Trudności z wysyłaniem wiadomości.
Zasięg i skutki awarii
Awaria dotknęła użytkowników w wielu regionach – od Europy, przez Azję, po Stany Zjednoczone. W USA liczba zgłoszeń dla Facebooka przekroczyła 100 tysięcy, a dla Instagrama osiągnęła 70 tysięcy. W takich przypadkach nie tylko użytkownicy indywidualni, ale także firmy korzystające z platform Meta do prowadzenia swoich działań marketingowych i komunikacyjnych odczuwają poważne konsekwencje.
Meta zabiera głos w sprawie
Meta szybko zareagowała na sytuację, wydając oświadczenie:
„Jesteśmy świadomi problemów, które wpływają na dostępność naszych usług. Intensywnie pracujemy nad ich rozwiązaniem i przepraszamy za wszelkie niedogodności”.
Chociaż tego typu komunikaty uspokajają użytkowników, brak szczegółowych informacji budzi spekulacje dotyczące przyczyn awarii.
Historia podobnych problemów
Globalne awarie usług Meta nie są nowością. W październiku 2021 roku użytkownicy również doświadczyli poważnych problemów technicznych, spowodowanych błędami w konfiguracji systemu DNS. W marcu 2024 roku awaria dotknęła te same platformy, jednak wówczas jej usunięcie zajęło mniej czasu. Te incydenty podkreślają znaczenie niezawodności w infrastrukturze firm technologicznych obsługujących miliardy użytkowników.
Reakcje użytkowników i alternatywy
Podczas awarii wielu użytkowników przeniosło się na inne platformy społecznościowe, takie jak Twitter, gdzie dzielili się swoimi doświadczeniami i opiniami. Hashtagi związane z awarią, jak #FacebookDown, szybko zdobyły popularność. To pokazuje, że w sytuacjach kryzysowych alternatywne serwisy mogą pełnić kluczową rolę w komunikacji społecznej.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.