Gigant wciąż chce rosnąć
Mowa o znanej na całym świecie sieci sklepów 7-Eleven, na której wzorować miała się Żabka. Ten globalny gigant został utworzony w Dallas w stanie Teksas w 1927 r. Nazwa sieci odnosi się do godzin otwarcia, które pierwotnie obowiązywały od 7 do 23. Pod tą nazwą funkcjonuje od 1946 roku. Obecnie większość punktów jest czynna przez całą dobę.
Na całym świecie działa obecnie 83 tys. punktów 7-Eleven. Największą popularność sieć zyskała w obu Amerykach oraz Azji, choć jej punkty znaleźć można także w Europie, m.in. w Szwecji, Danii i Norwegii. I to właśnie na Starym Kontynencie potentat chce mocniej zaznaczyć swoją obecność.
Jak wynika z nieoficjalnych informacji, trwają prace nad otwarciem nowych lokali. Te pojawić się mają w Austrii, Irlandii, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Włoszech, Turcji, Szwajcarii oraz w Polsce. To oznacza, że przyszłość Żabki staje pod dużym znakiem zapytania.
7-Eleven przejmie Żabkę?
Eksperci wskazują, że zarząd 7-Eleven zdaje sobie sprawę z tego, że niezwykle ciężko będzie konkurować z Żabką na lokalnym rynku, dlatego też postawi na jej przejęcie. Sklepy z płazem w nazwie to zdecydowany lider branży convenience w Polsce, posiadający około 9300 lokali. 7-Eleven ma być szczególnie zainteresowane franczyzobiorcami, którzy już prowadzą działalność handlową, gastronomiczną lub hotelarską. Zaznaczmy, że łącznie w całej Polsce działa już ponad 7 tys. franczyzobiorców Żabki.
W Piotrkowie Trybunalski funkcjonuje obecnie około dwudziestu sklepów sieci Żabka. Czy wszyskie zostaną przejęte przez światowego giganta? Sprawę będziemy monitorować.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.