Prezydent ogłosił konkurs na stanowisko Dyrektora Muzeum w Piotrkowie Trybunalskim. Obecnie funkcję tę pełni Marta Walak. Dyrektorką muzeum została 29 lutego 2016 roku, zastępując na tym stanowisku Krzysztofa Wiączka. Kontrakt Marty Walak dobiega końca wraz z ostatnim dniem lutego. Kandydaci chcący objąć to stanowisko mogą składać oferty do 20 lutego.
Konkurs na dyrektora piotrkowskiego muzeum
Wymiar czasu proponowanej pracy to 1 etat. Kandydat na stanowisko dyrektora piotrkowskiego muzeum powinien spełnić szereg wymagań koniecznych tj. mieć obywatelstwo polskie, posiadać pełną zdolność do czynności prawnych, nie być skazanym prawomocnym wyrokiem za przestępstwo, posiadać wykształcenie wyższe i co najmniej pięcioletni udokumentowany staż pracy. Ponadto konieczna jest także znajomość aktów prawnych dotyczących funkcjonowania i finansowania instytucji kultury.Są też wymagania dodatkowe, takie jak doświadczenie i znajomość specyfiki pracy w muzeum lub innych instytucjach kultury, predyspozycje menadżerskie i umiejętności kierowania zespołem czy wykształcenie w zakresie zarządzania, prawa czy ekonomii.
Zadania dyrektora
Osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za:
- kierowanie instytucją i odpowiedzialność za prawidłową realizację działalności statutowej oraz właściwe gospodarowanie mieniem i środkami finansowymi Muzeum w Piotrkowie Trybunalskim,
- stałe zwiększanie zasobów muzealnych poprzez gromadzenie, przechowywanie, konserwację, opracowywanie i udostępnianie zabytków z zakresu: archeologii, etnografii, sztuki, ikonografii, historii, archiwaliów, militariów, numizmatyki i przedmiotów kultury materialnej,
- prowadzenie badań naukowych i działalności oświatowej w zakresie wymienionych wyżej dyscyplin, a także edukacji społecznej za pośrednictwem wystaw, publikacji, innych działań dla potrzeb budowy tożsamości narodowej oraz popularyzacji sztuki i współdziałanie w upowszechnianiu nauki i sztuki z instytucjami, organizacjami i stowarzyszeniami o podobnych celach,
- pełnienie funkcji pracodawcy wobec pracowników Muzeum w Piotrkowie Trybunalskim oraz prowadzenie właściwej polityki kadrowej,
- sprawowanie kontroli zarządczej oraz przygotowanie i przedstawienie Organizatorowi informacji, planów i sprawozdań z zakresu działalności Muzeum w Piotrkowie Trybunalskim,
- przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywaną pracą,
- dbałość o ogólny wizerunek Muzeum w Piotrkowie Trybunalskim oraz reprezentowanie instytucji na zewnątrz,
- współdziałanie z instytucjami, organizacjami i stowarzyszeniami działającymi w zakresie tworzenia, upowszechniania i ochrony dziedzictwa kulturowego.
Aby ubiegać się o pracę, należy złożyć szereg dokumentów, m.in. list motywacyjny, kwestionariusz osobowy, oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego, dokument potwierdzający wykształcenie, dokumenty potwierdzające wymagany staż pracy czy też zaświadczenie o niekaralności. Wymagane dokumenty należy złożyć osobiście w urzędzie miasta bądź przesłać w liście. Szczegółowe informacje znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.