reklama

Piotrkowska skarbówka przeprowadza kontrole. Ile mandatów już wystawiono?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Google Street View

Piotrkowska skarbówka przeprowadza kontrole. Ile mandatów już wystawiono? - Zdjęcie główne

foto Google Street View

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Skarbówka regularnie przeprowadza kontrole pod kątem właściwego prowadzenia ewidencji, w tym wystawiania paragonów. Nieuczciwi przedsiębiorcy, którzy nie wystawiają rachunków płacą spore kary. Ile weryfikacji zostało przeprowadzonych w Piotrkowie?
reklama

Są przedsiębiorcy, którzy nie dopełniają obowiązku prowadzenia ewidencji na kasach rejestrujących. Sprzedawca, który nie wydaje paragonów fiskalnych, oszukuje skarb państwa. Piotrkowska skarbówka apeluje do mieszkańców, aby domagać się wydawania paragonów. Pracownicy urzędu kontrolują też prowadzenie ewidencji przez piotrkowskich przedsiębiorców. W okresie od 11 lipca 2024 roku do 27 sierpnia 2024 roku przeprowadzono:

  • 71 weryfikacji ewidencjonowania dostaw towarów i usług w pamięci kas rejestrujących oraz wydawania nabywcom paragonów, w wyniku czego wystawiono dwa mandaty karne na łączną kwotę 2.000 zł;
  • 30 nabyć sprawdzających rzetelność ewidencjonowania w pamięci kas fiskalnych dostaw towarów i usług oraz wydawania paragonów nabywcom, w wyniku czego wystawiono 5 mandatów karnych na łączną wartość 5.500 zł.
 

Od stycznia do maja 2024 roku KAS przeprowadziła 21 167 nabyć sprawdzających – w 4379 przypadkach stwierdzono nieprawidłowości (22,08%). W ramach tych samych działań nałożono 4379 mandatów karnych na łączną kwotę 6 888 625 zł.

Dlaczego warto brać paragony fiskalne za kupione towary i usługi?

Sprzedawca, który nie wydaje paragonu, pobiera od kupujących należny VAT, ale nie wykazuje go w ewidencji i zabiera do własnej kieszeni. W ten sposób zaburza uczciwą konkurencję. Działając w „szarej strefie”,  nieuczciwie konkuruje z przedsiębiorcami, którzy rzetelnie rozliczają się z podatków, m.in. przez wydawanie paragonów fiskalnych.

- Jedną z funkcji budżetu państwa jest funkcja redystrybucyjna. Oznacza to, że podatki, cła i inne opłaty pobierane od przedsiębiorstw i gospodarstw domowych. Następnie wracają do nich, w wyniku tzw. transferów nieodpłatnych (jak renty, emerytury, pomoc publiczna, nieoprocentowane kredyty), jak i przez zakup dóbr i usług na rynku - czytamy na stronie gov.pl

Jak wygląda prawidłowy paragon fiskalny?

Warto wiedzieć, jak wygląda prawidłowo wystawiony dokument zakupu. Każdy paragon fiskalny zawiera charakterystyczne elementy, m.in.:

  • Numer NIP,
  • nazwa i adres punktu sprzedaży napis „PARAGON FISKALNY”,
  • centralnie umieszczone logo i numer unikatowy kasy.
 

Prawidłowy paragon fiskalny jest potwierdzeniem, że podatek trafia do budżetu państwa. Gdy zamiast paragonu fiskalnego otrzymujemy np. rachunek kelnerski lub inny dokument (z wyjątkiem faktury), istnieje duże prawdopodobieństwo, że podatek, chociaż zapłacony przez klienta, trafi bezpośrednio do kieszeni sprzedawcy. 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama