reklama
reklama

Piotrkowianka straciła kilkanaście tysięcy. Dała się oszukać metodą „na Blika”

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: KMP Piotrków Tryb.

Piotrkowianka straciła kilkanaście tysięcy. Dała się oszukać metodą „na Blika” - Zdjęcie główne

foto KMP Piotrków Tryb.

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościMieszkanka Piotrkowa zgłosiła się na policję po tym, jak z jej konta zniknęło kilkanaście tys. zł. Kobieta uwierzyła, że koresponduje z przedstawicielem platformy sprzedażowej i przekazała mu kody BLIK.
reklama

Piotrkowianka oszukana „na Blika”

11 marca 2025 roku policjanci otrzymali zgłoszenie o oszustwie internetowym. 51-letnia piotrkowianka wystawiła dwa ogłoszenia na jednym z portali sprzedażowych. Chwilę później ofertą zainteresowany był już kupujący, który poinformował piotrkowiankę, że ma problem z przekazaniem płatności.

– Rozmówczyni poprosiła o zweryfikowanie takiej informacji poprzez maila. Sprzedająca podała swój adres mailowy, gdzie po chwili otrzymała kilka wiadomości, a następnie klikała w różne ikony, które pojawiały się w wiadomościach skrzynki elektronicznej. Następnie do sprzedającej zadzwoniła kobieta, która przedstawiła się jako przedstawicielka platformy sprzedażowej, informując, że aby zrealizować sprzedaż musi ona przekazać kod BLIK, na wskazane kwoty – informuje asp. szt. Izabela Gajewska z KMP w Piotrkowie Tryb.

reklama

Niestety, 51-latka nie zachowała należytej czujności i dała się oszukać. Chwilę później zorientowała się, że z jej konta wypłacono kilkanaście tys. zł.

Policja apeluje o ostrożność

To kolejny przypadek w Piotrkowie, kiedy ktoś został oszukany i stracił sporą sumę pieniędzy. Policjanci nieustannie apelują o zachowanie szczególnej ostrożności m.in. podczas transakcji za pośrednictwem portali sprzedażowych.

–  Pamiętajmy, że oszuści wykorzystują różnego rodzaju metody, dzięki którym wzbogacają się naszym kosztem. Przy zakładaniu kont na portalach zapoznajmy się z regulaminem i nie ulegajmy emocjom. Przekazując kod BLIK, dajemy obcej osobie dostęp do naszych środków bankowych – ostrzega asp. szt. Izabela Gajewska.

reklama

Nawet sytuacja, w której to nasz znajomy lub bliski członek rodziny prosi o przekazanie kodu BLIK poprzez jakiś komunikator – nie ufajmy bezgranicznie i zweryfikujmy czy rzeczywiście to ta konkretna osoba potrzebuje pomocy, np. dzwoniąc do niej osobiście.







reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo