Zgodnie z zapowiedziami, piotrkowski magistrat ogłosił konkurs na stanowisko dyrektora Miejskiego Ośrodka Kultury w naszym mieście. Sprawdzamy, jakie wymagania stawia się kandydatom i do kiedy można ubiegać się o tę posadę.
Konkurs na dyrektora MOK-u w Piotrkowie
Prezydent Piotrkowa Trybunalskiego ogłosił konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Miejskiego Ośrodka Kultury w naszym mieście. Zostanie on powołany na 3 lata, a proponowany wymiar pracy to 1 etat. Przed kandydatami stoi szereg wymagań obowiązkowych m.in. wykształcenie wyższe magisterskie, co najmniej 5-letni udokumentowany staż pracy w tym, co najmniej 3-letnie udokumentowane doświadczenie zawodowe na stanowisku kierowniczym w instytucjach kultury, organizacjach lub podmiotach prowadzących działalność kulturalną, a także pełna zdolność do czynności prawnych. Osoba taka nie może być także skazana za przestępstwo popełnione umyślnie czy karana zakazem pełnienia funkcji kierowniczych.Wyszczególniono również wymagania dodatkowe takie jak:
- wykształcenie wyższe o preferowanych kierunkach: kulturoznawstwo, zarządzanie kulturą, animacja kultury, pedagogika, historia sztuki, muzykologia, zarządzanie, administracja lub pokrewne,
- znajomość problematyki i zagadnień związanych w szczególności z zadaniami statutowymi Miejskiego Ośrodka Kultury w Piotrkowie Trybunalskim,
- doświadczenie i znajomość specyfiki pracy w instytucji kultury, planowania i realizacji programów kulturalnych.
Jakie obowiązki ma dyrektor MOK?
Osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie odpowiedzialna m.in. za zarządzanie Miejskim Ośrodkiem Kultury i reprezentowanie go na zewnątrz, realizowanie zadań Miejskiego Ośrodka Kultury określonych w Statucie, planowanie i wdrażanie programu rozwoju całokształtu działalności Miejskiego Ośrodka Kultury czy przestrzeganie zasad gospodarności oraz dbanie o właściwe wykorzystanie i zabezpieczenie mienia Miejskiego Ośrodka Kultury.
Wymagane dokumenty
Kandydat powinien złożyć m.in. wniosek o przystąpienie do konkursu, kwestionariusz osobowy, CV, dokument potwierdzający wykształcenie czy oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych. Pełna lista wymagań, a także szczegółowe informacje na temat rekrutacji dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej.Dokumenty aplikacyjne należy dostarczyć do urzędu miasta osobiście bądź listownie. Kandydaci mają czas do 7 stycznia 2026 roku, aby składać swoje aplikacje. Warto zaznaczyć, że za datę doręczenia uważa się dzień wpływu dokumentów aplikacyjnych do magistratu. Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach – sprawdzenie ofert i rozmowa kwalifikacyjna. Przewidywane rozpatrzenie ofert nastąpi do 15.01.2026 r.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.