reklama

Klienci w Piotrkowie muszą zmienić przyzwyczajenia. Zaskakująca decyzja marketów

Opublikowano:
Autor: ERW

Klienci w Piotrkowie muszą zmienić przyzwyczajenia. Zaskakująca decyzja marketów - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościJedna z dużych sieci handlowych, która ma swoje sklepy również w Piotrkowie, ogłosiła decyzję, która może zmienić codzienne nawyki zakupowe wielu klientów. Zapowiedziano całkowite wycofanie ze sprzedaży produktu, który przez lata cieszył się ogromną popularnością i był wybierany przede wszystkim ze względu na cenę oraz szeroką dostępność. Mowa o jajach klatkowych, które stopniowo znikną z półek. Co stoi za tak radykalnym krokiem i jakie powody skłoniły sieć do rezygnacji z tak powszechnie kupowanego towaru?
reklama

Polacy coraz częściej zwracają uwagę nie tylko na cenę czy dostępność produktów, ale także na kwestie etyczne i dobrostan zwierząt. Symbolem tej zmiany stały się jaja klatkowe oznaczone cyfrą „3”, które jeszcze niedawno dominowały na rynku, a dziś coraz szybciej znikają z półek sklepowych.

Sieć handlowa rezygnuje z jaj „trójek”

Jedna z największych sieci w Polsce zapowiedziała, że do końca 2025 roku całkowicie wycofa jaja z chowu klatkowego ze sprzedaży. Znikną one także ze składów produktów marek własnych. Od stycznia 2026 roku klienci znajdą już wyłącznie jaja ściółkowe, wolnowybiegowe i ekologiczne.

reklama

– To ważny krok, który wspiera nie tylko jakość i świeżość oferowanych produktów, ale także bardziej humanitarne praktyki hodowlane – podkreśla Katarzyna Bawoł, Kierownik Działu Jakości i Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa.

Marka „Wesoły Kurnik” jako przykład transformacji

Zmiany wprowadzane są stopniowo. Już w 2023 roku 82% produktów marek własnych tej sieci powstawało na bazie jaj z chowów alternatywnych. Przykładem jest linia „Wesoły Kurnik”, wprowadzona w 2021 roku, która od samego początku nie wykorzystywała jaj klatkowych. To przygotowało klientów do łatwiejszego przejścia na nowe standardy.

reklama

Spadek chowu klatkowego w Polsce

Zmiany widoczne są w całym kraju. W 2014 roku aż 87% jaj pochodziło z chowu klatkowego, podczas gdy w 2025 roku odsetek ten spadł do 66%. Według danych GUS w pierwszym kwartale 2025 roku już 42% jaj pakowanych pochodziło z alternatywnych systemów chowu.

Konsumenci wybierają etykę

Coraz częściej to klienci wymuszają zmiany. Z badań Biostat z grudnia 2024 roku wynika, że ponad 80% Polaków uważa chów klatkowy za niehumanitarny i nieakceptowalny. Dla wielu osób decyzja o zakupie jaj stała się formą manifestu etycznego.

Organizacje społeczne o decyzji

Stowarzyszenie Otwarte Klatki pozytywnie oceniło krok sieci. – To ważna wiadomość zarówno dla dobrostanu kur niosek, jak i dla klientów. To także dowód, że branża detaliczna traktuje społecznie odpowiedzialny biznes poważnie – komentuje Paweł Rawicki, prezes organizacji.

reklama

Mechanizm awaryjny

Choć sieć wyklucza powrót do sprzedaży jaj „trójek”, pozostawia furtkę na wypadek kryzysów. W wyjątkowych sytuacjach może pojawić się krótkotrwałe rozwiązanie in-out, polegające na czasowym wprowadzeniu jaj klatkowych. Nie zmienia to jednak długofalowej polityki.

Sklepy Aldi w Piotrkowie Trybunalskim

W Piotrkowie Trybunalskim sklepy sieci ALDI znajdują się w dwóch lokalizacjach. Pierwszy punkt mieści się przy ul. Wolborskiej 6a, drugi natomiast przy Alejach Generała Władysława Sikorskiego 5. Oba markety otwierają się już od godziny 7:00 rano.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
logo