We wrześniu w piotrkowskich marketach miała miejsce nietypowa sytuacja. Jeden z klientów przekazał, że na sklepowych półkach znalazł towary, które nie powinny być sprzedawane, ponieważ minęły ich daty przydatności do spożycia. Na miejsce wezwano policję.
Prawie 400 przeterminowanych produktów
W poniedziałek, 23 września klient, który bierze udział w ogólnopolskim ruchu, ujawnił w jednym z piotrkowskich marketów 116 przeterminowanych produktów. To zarówno słodycze, jak i napoje czy posiłki instant. Sytuacja została zgłoszona na policję. Do kolejnego takiego zdarzenia doszło następnego dnia, 24 września także na terenie Piotrkowa. Tym razem mężczyzna znalazł 248 sztuk przeterminowanej żywności. Na miejscu ponownie pojawili się policjanci. Klient zaznaczył, że znalezione towary to tylko kropla w morzu – wymienione produkty znalazł w zaledwie godzinę, a sytuacje z przeterminowaną żywnością nie są sporadyczne a „nagminne”.Zdarzenie potwierdziła wówczas asp. sztab. Izabela Gajewska z piotrkowskiej policji. Rzeczniczka przekazała, że funkcjonariusze po dotarciu na miejsce wykonali niezbędne czynności związane z tą interwencją. W sprawie rozpoczęło się również postępowanie mające na celu wyjaśnienie wszystkich okoliczności.
Biedronka odpowiada
Zdarzenia miały miejsce w sklepach sieci Biedronka, dlatego też wysłaliśmy zapytanie w tej sprawie do ich biura prasowego. Okazuje się, że pracownicy sklepów w Piotrkowie przeszli ponowne szkolenia, a w placówkach zostały przeprowadzone kontrole towarów.
- W związku z zaistniałą sytuacją przeprowadziliśmy gruntowną weryfikację terminów przydatności we wszystkich sklepach mieszczących się w Piotrkowie Trybunalskim, a także rozszerzamy ją na pozostałe placówki w regionie. Ponadto personel został ponownie przeszkolony w zakresie rzetelnej kontroli terminów przydatności - przekazuje Joanna Bugajska-Morawska, starsza menedżerka sprzedaży w sieci Biedronka.
Jak mówi przedstawicielka sklepu, co do zasady stosowane są codzienne, wieczorne kontrole terminu ważności produktów, a służą do tego specjalne urządzenia. Menedżerka wyjaśnia także, co dzieje się z wykrytymi przeterminowanymi produktami.
- Weryfikacja terminów odbywa się dwufazowo - poprzez system z wykorzystaniem kolektorów oraz manualnie przez pracowników. W tym przypadku ewidentnie błąd popełnił personel sklepu, nie wypełniając w pełni swoich obowiązków związanych z weryfikacją towarów. Po dodatkowej kontroli wszystkie produkty niespełniające standardów zostały zutylizowane – informuje Joanna Bugajska-Morawska.
Biedronka podkreśliła także, że w sklepach znajduje się średnio około 200 000 sztuk różnych produktów.
- Przy tak dużej skali działalności naszej sieci niestety sporadycznie mogą zdarzyć się przeoczenia pojedynczych produktów, mimo że dokładamy wszelkich możliwych starań, aby je wyeliminować systemowo – dodaje Joanna Bugajska-Morawska, starsza menedżerka sprzedaży w sieci Biedronka.
W przypadku zakupienia przeterminowanego produktu klient może zgłosić reklamację bezpośrednio w sklepie czy też telefonicznie do Biura Obsługi Klienta. Warto zaznaczyć, że sklep ma obowiązek zwrócić pieniądze za przeterminowany towar.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.