reklama
reklama

Rekordowe wypłaty dla rodzin. 700 mln zł trafiło już na konta. Jak złożyć wniosek?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Pixabay

Rekordowe wypłaty dla rodzin. 700 mln zł trafiło już na konta. Jak złożyć wniosek? - Zdjęcie główne

Ponad dwa miliony rodzin otrzymało już to wsparcie. Sprawdź, czy też możesz | foto Pixabay

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Polska i ŚwiatBlisko 697 mln zł zasiliło już konta polskich rodzin w ramach programu „Dobry Start”. Środki trafiły do ponad 2,3 mln uczniów, którzy rozpoczną rok szkolny z dodatkowym wsparciem na wyprawkę. Wciąż jednak tysiące rodziców i opiekunów mogą ubiegać się o 300 plus – warunek jest jeden: wniosek musi zostać złożony najpóźniej do 30 listopada.
reklama

„Dobry Start” to świadczenie w wysokości 300 zł wypłacane raz w roku na każde uczące się dziecko. Przysługuje wszystkim uczniom do 20. roku życia oraz uczniom z niepełnosprawnością – do 24. roku życia. Pieniądze można przeznaczyć na podręczniki, zeszyty, plecak, strój na WF czy inne elementy niezbędne w edukacji.

Świadczenie jest wolne od podatku i nie może być zajęte przez komornika. Kwota w całości trafia na konto bankowe podane we wniosku.

Kto może otrzymać świadczenie?

Uprawnionymi do złożenia wniosku są:

  • rodzice,
  • opiekunowie prawni i faktyczni,
  • osoby uczące się samodzielnie,
  • osoby usamodzielniane po opuszczeniu pieczy zastępczej.

W przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej wniosek składa rodzina zastępcza, prowadzący rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.

reklama

Przy opiece naprzemiennej kwota świadczenia dzielona jest po równo – po 150 zł dla każdego z rodziców.

Jak dużo już wypłacono?

„Wypłaciliśmy świadczenia z programu „Dobry Start” na ponad 2,3 mln uczniów. Do opiekunów dzieci i młodzieży trafiło już prawie 697 mln złotych, które pomogą sfinansować zakup tegorocznej wyprawki szkolnej. Program „Dobry Start” to 300 zł co roku na każdego ucznia do ukończenia 20 lat (24 lat na ucznia z niepełnosprawnością)” – przekazał Zakład Ubezpieczeń Społecznych w poście na platformie X.

Tylko elektroniczny wniosek

Od 1 lipca do 30 listopada dokumenty można składać wyłącznie drogą elektroniczną. Dostępne kanały to:

reklama

  • portal PUE ZUS,
  • aplikacja mObywatel,
  • bankowość internetowa.

Po 30 listopada wnioski przyjmowane są jedynie wtedy, gdy orzeczenie o niepełnosprawności wydano po tej dacie.

Jak przygotować wniosek?

Aby dokument został rozpatrzony, trzeba podać:

  • numer konta bankowego,
  • adres e-mail,
  • numer telefonu,
  • dane potrzebne do ewentualnego utworzenia profilu PUE ZUS.

ZUS apeluje o pośpiech

– „Zrób to przez internet. Najlepiej jeszcze w wakacje” – radzi Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Wcześniejsze złożenie wniosku oznacza szybszą wypłatę świadczenia, co pozwala uniknąć stresu związanego z przygotowaniami do szkoły.

reklama

Dlaczego warto skorzystać?

Program obejmuje wszystkich uczniów spełniających kryteria wieku, niezależnie od dochodów rodziny. 300 zł może nie pokryje wszystkich wydatków, ale w okresie wzmożonych kosztów szkolnych stanowi odczuwalne wsparcie finansowe.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
logo