Amerykańska marka fast food Wendy’s planuje wkroczenie do Polski. To sieć znana z oryginalnego podejścia do burgerów – zamiast klasycznego kształtu, serwuje charakterystyczne kwadratowe burgery. Wendy’s już rozpoczęła rozmowy z potencjalnymi masterfranczyzobiorcami, szukając partnerów, którzy będą odpowiedzialni za rozwój lokali na terenie kraju.
Firma oczekuje, że kandydaci będą mieli nie tylko odpowiednie zasoby, ale również doświadczenie w budowaniu silnych marek i znajomość specyfiki lokalnego rynku.
Marka, która już jest znana
Choć Wendy’s nie prowadzi jeszcze w Polsce działalności, jej rozpoznawalność wśród społeczeństwa jest zaskakująco wysoka. Połowa Polaków zna tę markę, a aż 74 proc. z nich deklaruje, że odwiedzi restaurację, gdy tylko ta zostanie otwarta.
„Jestem zaskoczony poziomem znajomości marki Wendy’s w Polsce. Od początku było widać, że Polacy bardzo dobrze ją znają i cenią – wielu z nas jeździło do Stanów, gdzie Wendy’s jest jedną z ikon amerykańskich burgerowni” – mówi Arkadiusz Słodkowski, członek rady nadzorczej PROFIT System, reprezentujący Wendy’s w Polsce.
Zainteresowanie jest ogromne – „Muszę przyznać, że nie mamy żadnych problemów z pozyskiwaniem kandydatów do współpracy” – dodaje Słodkowski, wspominając, że już pierwsza informacja o ekspansji Wendy’s wywołała w mediach społecznościowych duży odzew.
Skąd pochodzi Wendy’s?
Wendy’s powstała w 1969 roku w stanie Ohio, a założył ją Dave Thomas, który nazwę lokalu zaczerpnął od przydomka swojej córki – Melindy Lou. Sieć zdobyła uznanie m.in. dzięki charakterystycznym produktom: kwadratowym burgerom, frytkom z solą morską i deserowi mlecznemu „The Frosty”.
Dziś restauracje Wendy’s można znaleźć w ponad 30 krajach, a ich liczba przekracza 7100 lokali na świecie.
Popeyes też walczy o klientów
Warto zauważyć, że Wendy’s nie jest jedyną amerykańską marką, która dostrzegła potencjał Polski. Popeyes, specjalizujący się w daniach z kurczaka, również inwestuje w rozwój. W tym roku otwarto już pięć nowych restauracji, a do końca roku planowane jest uruchomienie jeszcze ponad 20 kolejnych.
W Szczecinie, przy ulicy Struga, powstała pierwsza restauracja Popeyes z opcją drive-thru – to wyraźny sygnał, że sieć zamierza zająć silną pozycję na rynku.
Komentarze (0)