reklama
reklama

McDonald ma nowego rywala! Amerykański gigant fast foodów wchodzi do Polski

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

McDonald ma nowego rywala! Amerykański gigant fast foodów wchodzi do Polski - Zdjęcie główne

Poglądowe/Archiwalne

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Polska i ŚwiatZmiany na kulinarnej mapie Polski mogą wkrótce zaskoczyć niejednego smakosza. Na rynku szybkiej obsługi pojawia się nowy, silny gracz, który ma ambicję rywalizować z największymi. Wciąż przed oficjalnym debiutem, już wzbudza niemałe emocje. Co może oznaczać jego obecność dla innych sieci i polskich konsumentów?
reklama

Amerykańska marka fast food Wendy’s planuje wkroczenie do Polski. To sieć znana z oryginalnego podejścia do burgerów – zamiast klasycznego kształtu, serwuje charakterystyczne kwadratowe burgery. Wendy’s już rozpoczęła rozmowy z potencjalnymi masterfranczyzobiorcami, szukając partnerów, którzy będą odpowiedzialni za rozwój lokali na terenie kraju.

Firma oczekuje, że kandydaci będą mieli nie tylko odpowiednie zasoby, ale również doświadczenie w budowaniu silnych marek i znajomość specyfiki lokalnego rynku.

Marka, która już jest znana

Choć Wendy’s nie prowadzi jeszcze w Polsce działalności, jej rozpoznawalność wśród społeczeństwa jest zaskakująco wysoka. Połowa Polaków zna tę markę, a aż 74 proc. z nich deklaruje, że odwiedzi restaurację, gdy tylko ta zostanie otwarta.

reklama

„Jestem zaskoczony poziomem znajomości marki Wendy’s w Polsce. Od początku było widać, że Polacy bardzo dobrze ją znają i cenią – wielu z nas jeździło do Stanów, gdzie Wendy’s jest jedną z ikon amerykańskich burgerowni” – mówi Arkadiusz Słodkowski, członek rady nadzorczej PROFIT System, reprezentujący Wendy’s w Polsce.

Zainteresowanie jest ogromne – „Muszę przyznać, że nie mamy żadnych problemów z pozyskiwaniem kandydatów do współpracy” – dodaje Słodkowski, wspominając, że już pierwsza informacja o ekspansji Wendy’s wywołała w mediach społecznościowych duży odzew.

Skąd pochodzi Wendy’s?

Wendy’s powstała w 1969 roku w stanie Ohio, a założył ją Dave Thomas, który nazwę lokalu zaczerpnął od przydomka swojej córki – Melindy Lou. Sieć zdobyła uznanie m.in. dzięki charakterystycznym produktom: kwadratowym burgerom, frytkom z solą morską i deserowi mlecznemu „The Frosty”.

reklama

Dziś restauracje Wendy’s można znaleźć w ponad 30 krajach, a ich liczba przekracza 7100 lokali na świecie.

Popeyes też walczy o klientów

Warto zauważyć, że Wendy’s nie jest jedyną amerykańską marką, która dostrzegła potencjał Polski. Popeyes, specjalizujący się w daniach z kurczaka, również inwestuje w rozwój. W tym roku otwarto już pięć nowych restauracji, a do końca roku planowane jest uruchomienie jeszcze ponad 20 kolejnych.

W Szczecinie, przy ulicy Struga, powstała pierwsza restauracja Popeyes z opcją drive-thru – to wyraźny sygnał, że sieć zamierza zająć silną pozycję na rynku.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
logo